Site icon IMLebanon

إيران… مقتل عنصر من قوات الأمن بإطلاق نار

(FILES) A picture obtained by AFP outside Iran shows Iranian police on motorbikes during a protest in support of Mahsa Amini, a woman who reportedly died after being arrested by the Islamic republic's "morality police", in Tehran on September 19, 2022. - Demonstrations have been less frequent in recent weeks in Iran, but the protest remains alive after four months of protests, despite the regime's fierce repression which has resulted in hundreds of deaths and four executions. (Photo by AFP)

قتل عنصر من قوات الأمن الإيرانية في إطلاق نار، ليل السبت، تزامنا مع الذكرى السنوية لوفاة مهسا أميني التي شكلت شرارة احتجاجات عمت البلاد العام الماضي، وفق ما أفاد الإعلام الرسمي، اليوم الأحد.

واوضحت وكالة “إرنا” أنّ “شخصين كان يستقلان دراجة نارية أطلقوا النار على عناصر من البسيج”، في إشارة الى قوات التعبئة التابعة للحرس الثوري، في مدينة نورآباد بمحافظة فارس في جنوب البلاد.

وأضافت: “قُتل في هذه الحادثة أحد أفراد التعبئة بسبب خطورة إصابته وأصيب ثلاثة آخرون نقلوا الى المستشفى”، مشيرة الى أن المهاجمين “لاذا بالفرار وتحاول القوى الأمنية إلقاء القبض عليهما”.