Site icon IMLebanon

ترسيم الحدود البرية… وصفقة تلوح في الأفق

A picture taken on August 26, 2019, near the northern Israeli town of Avivim shows a Hezbollah flag in the Lebanon village of Aitaroun. - A pro-Syrian Palestinian group accused Israel of carrying out a drone attack on one of its positions in Lebanon, hours after Hezbollah claimed it was targeted by a similar Israeli strike. Lebanon's state National News Agency said "three hostile strikes" after midnight hit near the eastern town of Qusaya "where the Popular Front for the Liberation of Palestine - General Command has military posts". (Photo by JALAA MAREY / AFP)

عاد الحديث عن ترسيم الحدود البرية إلى الواجهة، حيث كشفت مصادر متابعة لهذا الملف، في حديث لـ”الأنباء الإلكترونيّة”، عن صفقة مشابهة لعملية ترسيم الحدود البحرية يتم التحضير لها، لمعالجة النقاط الـ13 العالقة براً، مشيرة إلى أنّ الوسيط الأميركي آموس هوكشتاين قد يزور لبنان منتصف هذا شهر تشرين الاول الحالي، بعد حصوله على الأجوبة المطلوبة من الجانبين اللّبناني والاسرائيلي.

وذكرت المصادر بأنّ الأمين العام لحزب الله حسن نصرالله لفت في إطلالته الأخيرة إلى هذا الموضوع، ملمحاً إلى إمكانية إزالة الخيمتين التابعتين للمقاومة من خراج بلدة كفرشوبا، ما يؤكد أنّ حزب الله هو شريك في هذه العملية.