IMLebanon

كيم كارداشيان تعلن التبرع بمليون دولار للضحايا في قره باغ

أعلنت عارضة الأزياء الأمريكية من أصل أرمني كيم كارداشيان أنها ستتبرع بمليون دولار لضحايا الحرب في قره باغ، داعية المتابعين والمعجبين إلى الحذو حذوها بالمساعدة والتوعية.

وأوضحت أن المساعدة بجمع الأموال حسب المقدرة لـ “صندوق أرمينيا”، الذي تشارك هي ذاتها في الإشراف عليه، بهدف ضمان الغذاء والدواء والمأوى للضحايا في هذا الإقليم المتوتر. كما قالت إن المساعدة قد تكون أيضا بنشر الوعي، بما في ذلك على مواقع التواصل الاجتماعي.

وأضافت كارداشيان في فيديو بثته على صفحتها في موقع “إنستغرام” قائلة إن “تفكيري وصلواتي مع الرجال والنساء والأطفال الشجعان. أريد أن يتذكر الجميع أنه على الرغم من المسافة التي تفصلنا، فإننا لسنا مقيدين بالحدود ومعا نصنع أمة أرمنية واحدة شاملة”.

 

View this post on Instagram

 

I’m so honored to be part of today’s global effort to support the @armeniafund. I’ve been speaking out about the current situation in Armenia and Artsakh and having conversations with so many others to bring further awareness to the crisis that we cannot allow to advance. My thoughts and prayers are with the brave men, women and children. I want everyone to remember that despite the distance that separates us, we are not limited by borders and we are one global Armenian nation together. The @armeniafund is directly helping those that have been impacted during this critical time with humanitarian aid through food, shelter, and medical care. I will be donating $1M to assist their efforts on the ground and invite you to join me. Whether you are helping with just raising awareness and posting on social media or donating just $1, every bit helps. Let’s make this our most successful fundraiser ever. Thank you so much. 🇦🇲 ❤️💙🧡

A post shared by Kim Kardashian West (@kimkardashian) on